El Consell Comarcal ha celebrat aquest dimecres el ple ordinari del mes de juny, on s’han aprovat diverses mesures pensades per millorar el benestar de la ciutadania. Els principals acords se centren a reforçar els serveis socials de proximitat i garantir l’atenció a les persones usuàries de l’Oficina de Consum.
Reforç als serveis socials municipals
Un dels punts més importants és l’aprovació del servei de suport tècnic als Equips Bàsics d’Atenció Social (EBAS). Aquest servei permetrà millorar l’atenció social a famílies en situació de vulnerabilitat als diferents municipis de la comarca. L’objectiu principal és fer que aquesta atenció sigui més propera, eficient i adaptada a cada realitat.
Des del Consell Comarcal es destaca que aquest acord “és una aposta clara per enfortir la xarxa de serveis socials locals i garantir una atenció més professional”.
Protecció dels drets de les persones consumidores
També s’ha aprovat l’addenda al conveni amb l’Agència Catalana de Consum per l’any 2025, per poder continuar oferint a la ciutadania informació, assessorament i ajuda per resoldre problemes relacionats amb compres, serveis o contractes. Aquest servei és especialment útil per a persones grans, joves i col·lectius vulnerables.
Per altra banda, el ple també ha aprovat altres punts destacats com:
– La pròrroga del contracte per tractar lixiviats del dipòsit comarcal de Font Ollera.
– El calendari de reunions dels Òrgans Col·legiats del Consell Comarcal per al període 2025-2026.