El Consell Comarcal del Berguedà fa balanç de la seva aposta per la mediació com a eina per a una convivència inclusiva i pacífica. Des del 2008 quan es va crear, el Servei de Mediació Ciutadana ha atès 1.080 persones en situacions de conflicte, tant en l’àmbit veïnal, familiar, educatiu, d’espai públic i de les organitzacions. A més, ha ofert formacions en eines de diàleg i pràctiques restauratives a les quals han assistit més de 500 persones.
El Servei de Mediació Ciutadana té com a objectiu portar el diàleg als espais de convivència, fomentant la cohesió i la vinculació de les persones amb el seu entorn. Per això, treballa des de diferents vessants: atenció al malestar que comporten els conflictes, sensibilització vers al diàleg per abordar els conflictes interrelacionals i comunitaris, i formació en eines per millorar la convivència.
Així mateix, ofereix un espai de diàleg i escolta on les persones implicades en un conflicte poden expressar les seves emocions i necessitats, i buscar conjuntament solucions satisfactòries per a totes les parts. A més, el Servei de Mediació Ciutadana impulsa projectes comunitaris de dinamització de l’espai públic i les comunitats de veïns, impuls de xarxes comunitàries i tot el que posi en primera línia el diàleg per a la transformació de conflictes. La prevenció i millora de les relacions, com també accions amb enfocament restauratiu, per restablir les relacions i reparar el dany, després de situacions de conflictes.
Testimonis del servei
Aquests són alguns testimonis que han gaudit del Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal del Berguedà.
Katy i Aranxa
“Jo no coneixia el treball de la mediació fins que ens van recomanar d’anar-hi a la meva filla i ami.
Ens ha ajudat molt i n’estem molt contentes, ens ha permès parlar de coses que sense la mediadora no hauríem parlat mai. Amb ella podem solucionar rancúnies i ens ajuda a poder tenir una convivència més tranquil·la i en pau. Gràcies! “
Joel
“ Vaig conèixer la mediació perquè tenia problemes amb la fusteria del costat de casa. La fusteria feia molt fum, i el fum entrava tot a casa nostra. Això havia fet que tingues molt mala relació amb el fuster.
Gràcies a la mediació vaig poder parlar-hi i explicar les molèsties que causaven els seus fums als veïns. Així vam parlar de quines solucions es podien fer perquè no passés.
Des de que vam parlar ja més d’un any, es van fer canvis a la sortida de fums, i no es ha molestat més el fum. I amb el fuster ens saludem i convivim com bons veïns”
Com contactar-hi?
El Servei de Mediació Ciutadana actua a tota la comarca i està ubicat a les dependències del Consell Comarcal del Berguedà (carrer Barcelona, número 49, tercera planta de Berga). També ofereix activitats de sensibilització i formació per a la ciutadania i les entitats que hi estiguin interessades.
Per a més informació o sol·licitar una cita, es pot contactar amb el Servei de Mediació Ciutadana del Berguedà mitjançant el servei de cita prèvia. S’hi pot accedir clicant aquest enllaç.
Igualment es pot contactar per correu electrònic: mediacio@ccbergueda.cat o per telèfon: 938213553.